reklama

Študentský parlament

Študentský parlament je jedna z najčastejších foriem participácie mládeže na živote v meste a poradným orgánom primátora. Hlavnou úlohou Študentského parlamentu je neustále sledovať potreby a záujmy mladých ľudí, porovnávať ich so skutočnými možnosťami na ich realizáciu a napomáhať vytváraniu podmienok na riešenie tak, aby možností na využívanie voľného času v meste bolo dostatok. Jeho ďalšou úlohou je presadzovať zmeny tým, že vytvára cestu vzájomnej komunikácie medzi mládežou a predstaviteľmi mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Členovia mládežníckych organizácii, sú ľudia ktorým záleží na tom, čo sa v ich okolí deje a majú snahu to zmeniť k lepšiemu. Chcú medzi mladými šíriť osvetu, učiť ich dobrovoľníctvu a starostlivosti o životné prostredie, stavať mosty medzi generáciami a pomôcť študentom žiť plnohodnotnejší a zaujímavejší život.

Osobne som bol predsedom Študentského parlamentu mesta Považská Bystrica viac ako dva roky a následne som sa stal čestným členom. Bol som obklopený skupinou výnimočných mladých ľudí snažiacich sa oživiť mimoškolské aktivity v našom regióne. Zorganizovali sme mnoho podujatí a nadviazali spoluprácu s príbuznými organizáciami. Naše aktivity sa sústredili na environmentálne problémy v regióne, na pomoc starším a, keďže sme boli skupina “mladých pre mladých“, rozhodne nemohli chýbať rôzne zábavné akcie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol som veľmi milo prekvapený s akou podporou vedenia mesta a stredných škôl sme sa stretli. Spoločne sa nám podarilo zrealizovať niekoľko úspešných akcií akými boli Očistenie prístupových ciest na hrad, Deň fontán, Deň študentstva, Majáles či výučba dôchodcov počítačovým technológiám, atď.

Samozrejme s narastajúcou popularitou pribúdalo aj niekoľko nepríjemností či negatívnych ohlasov na naše aktivity. Nikto na svete nie je neomylný ani mladí ľudia, ktorým sa ešte len buduje osobnosť. Po každej aktivite sa treba zamyslieť čo bolo dobré a čo bolo treba spraviť inak, proste nájsť plusy a mínusy a hlavne sa vyvarovať opakovaným chybám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa mojich priateľov a známych sa ma často pýtalo, či pôsobenie v Študentskom parlamente nie je len strata času. Vždy som tvrdil, že nie. Pôsobenie v Študentskom parlamente mi dalo mnoho cenných skúseností, umožnilo osobne a kreatívne sa rozvíjať, sebarealizovať sa, získal som nových priateľov, využíval som svoj voľný čas naplno a v neposlednom rade som si užil množstvo zábavy. Môj život sa od základu zmenil, samozrejme v pozitívnom smere. Každému mladému človeku by som takúto životnú skúsenosť doprial.

Veľmi ma teší, že na Slovensku pribúdajú podobné organizácie, predsa len sú aj mladí ľudia ktorým na tom našom prekrásnom kusu rodnej hrudy záleží a snaží sa ho zmeniť k lepšiemu.

Martin Všelko

Martin Všelko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent Telekomunikácii v ZA, bývalý predseda Študentského parlamentu mesta Pov. Bystrica a chcem svoje myšlienky a skúsenosti šíriť ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Mládežnícke organizácieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu